پاکسازی کبد با گانودرما

پاکسازی کبد با گانودرما

بعضی ها از قارچ گانودرما به عنوان گیاهی برای تقویت و محافظت از کبد یاد می کنند، اما آیا واقعا پاکسازی کبد با گانودرما امکان پذیر است؟ یا به عبارت دیگر آیا بیماری های کبدی با مصرف قارچ گانودرما قابل درمان هستند؟ چگونه می توانیم کبد خود را به طور طبیعی تقویت می کنیم؟ چه مکمل ها یا گیاهانی برای کبد مفیدند؟ این مقاله با عنوان پاکسازی کبد با گانودرما موضوعی است که می تواند تا حدودی به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهد. بنابراین پیشنهاد می کنیم مطالعه آن را از دست ندهید.

کبد و نقش مهم آن در بدن

کبد یکی از مهم ترین اعضای بدن به شمار می رود، چرا که به هضم غذا ، سم زدایی بدن و ذخیره مواد مغذی کمک می کند. به عبارت دیگر، کبد به عنوان یک کارخانه پیچیده شیمیایی در بدن ما فعالیت دارد! اما برخی از عوامل هستند که به تدریج به کبد آسیب می رسانند. در اینجا چند عامل رایج در به وجود آمدن مشکلات کبدی را به شما عزیزان یادآوری می کنیم:

-نوشیدن الکل و سیگار کشیدن

-مصرف بیش از حد غذای سرخ شده، کبابی و تند

-خوردن غذای فرآوری شده و بیش از حد چرب

-مسمومیت طولانی مدت از مواد شیمیایی، فلزات سنگین و غیره

-خوابیدن دیر وقت ( معمولا بعد از ساعت ۱۲ شب)

-استرس و عصبانیت های طولانی مدت و بیش از حد و …

معرفی رایج ترین بیماری های کبدی

در صورتی که عوامل بالا را برای مدت زمان طولانی رعایت نکنید خطر ابتلا به بیماری های کبدی زیر در شما افرایش می یابد:

-کبد چرب

عفونت کبدی مانند هپاتیت A ، B ، C ، D و E

-سیروز کبدی

-و سرانجام سرطان کبد

همچنین با توجه به اینکه کبد آسیب دیده می تواند تاثیر بدی بر روی تامین خون مورد نیاز قلب بگذارد، بنابراین نارسایی کبدی منجر به آسیب رساندن به عملکرد قلب شما نیز می شود.

علائمی که نشان دهنده مشکلات کبدی در شما هستند

اگر زخم معده دارید، درد شدید معده را تجربه خواهید کرد. اگر آرتروز زانو دارید، درد شدید زانو را تجربه خواهید کرد. اما اگر مشکل کبدی داشته باشید، چه احساسی خواهید داشت؟ جالب است بدانید مشکل کبدی علائم چندان مشخصی ندارد. در واقع متاسفانه وقتی مبتلا به بیماری کبد هستید، ممکن است در مراحل اولیه بیماری هیچ دردی را احساس نکنید و هنگامی درد شما تشدید یابد که آسیب کبدی به مراحل خطرناک رسیده باشد.

بنابراین ، تشخیص مشکل کبدی به صورت عادی و بدون مراجعه به پزشک بسیار سخت است. اما با یک آزمایش خون و بررسی شاخص های کبدی می توان این مشکلات را تشخیص داد و در صورت نیاز برای معالجه فوری اقدام کرد. با این وجود برخی از علائم شایع که نشان دهنده مشکلات کبدی هستند عبارتند از:

-خستگی مزمن

-زردی –  (زرد شدن رنگ پوست و رنگ چشم)

-درد شکم یا نفخ

-کاهش اشتها

مشکلات کبدی چگونه درمان می شوند؟

طب غربی و نوین برای درمان بیماری های کبدی معمولا از درمان اینترفرون با استفاده از داروهای شیمیایی استفاده می کند. با این حال، تحقیقات بیشتر عوارض جانبی مختلفی را از این روش درمانی نشان داده است. در واقع شاید در ابتدا شاهد پیشرفت هایی در درمان مشکلات کبدی با این روش باشیم. اما در طولانی مدت، بیماری کبد به دلیل عوارض جانبی این داروها، به تدریج بدتر هم می شود.

یادتان باشد که کبد یک کارخانه سم زدایی در بدن شماست. وقتی این عضو حیاتی بدن ضعیف می شود، باید سعی کنید بار وظایف آن را کاهش دهید. اما این در حالی است که با مصرف دارو، سمومی که باید توسط کبد سم زدایی شود را بیشتر می کنید. به این ترتیب چگونه کبد شما می تواند در درازمدت این سموم اضافی را تحمل کند؟ اینجا است که پاکسازی کبد با روش های طبیعی و درمان های گیاهی نظیر مصرف قارچ گانودرما مطرح می شود. البته به یاد داشته باشید مصرف طولانی مدت گیاهان چینی مثل گانودرما نیز توصیه نمی شود زیرا هنوز در طولانی مدت کبد و کلیه شما را سنگین می کند.

قارچ گانودرما؛ یک درمان گیاهی برای مشکلات کبدی

قارچ گانودرما؛ یک درمان گیاهی برای مشکلات کبدی

پاکسازی کبد با گانودرما موضوعی است که این روزها بیشتر از همیشه مورد توجه قرار گرفته است. اما این قارچ دارویی واقعا چقدر در درمان مشکلات کبدی تاثیرگذار است؟

قارچ گانودرما یک راه حال طبیعی برای تقویت اینترفرون آلفا و اینترفرون گاما است. اینترفرون‌ها در واقع نوعی از پروتئین‌ها هستند که با آزادسازی سلول‌ های میزبان درپ اسخ به تهاجم عوامل بیماری‌زایی نظیر ویروس ها، باکتری ها، انگل ها و سرطان، موجب تحریک سیستم ایمنی و در نتیجه افزایش مقاومت بدن می‌شوند.

در حقیقت اینترفرون می تواند فعالیت ویروس را با مهار تکثیر ویروسی در سلول، تقویت مقاومت سلولی در برابر عفونت ویروسی و فعال کردن سلول های کشنده طبیعی در بدن کاهش دهد.

به این ترتیب گیاه گانودرما می تواند:

  • سم زدایی کبد را تقویت کند
  • عملکرد کبد را بهبود  بخشد
  • موجب تحریک بازسازی سلول های کبدی شود

یکی دیگر از مکمل های مهم برای جلوگیری از عفونت کبد عصاره بره موم است. این آنتی بیوتیک طبیعی نیز به حفظ قدرت سیستم ایمنی بدن و کاهش عفونت کبد کمک می کند. تمام این مکمل های طبیعی هیچ عارضه جانبی ایجاد نمی کنند و باعث تقویت کبد و کلیه شما می شوند.

علاوه بر این با توجه به عواملی که به بیماری های کبدی دامن می زنند، تغییر شیوه زندگی و رژیم غذایی به همراه حفظ آرامش یکی از بهترین راه های کنترل و بهبود بیماری های کبدی است.

بررسی تاثیر پاکسازی کبد با گانودرما

تا کنون مطالعات زیادی در خصوص تاثیر برخی از قارچ های خوراکی و دارویی بر روی کبد صورت گرفته است. برخی از قارچ ها مثل گانودرما حتی می توانند از کبد در برابر بسیاری از سموم محافظت کنند. به طور کلی قارچ ریشی در کنترل سطح قند خون، تعدیل سیستم ایمنی بدن، محافظت از کبد، کاهش وزن و بسیاری از موارد دیگر موثر است.

قارچ گانودرما عملکرد سیستم ایمنی را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد و همینطور باعث کاهش سرطان و رشد سلول های توموری و محافظت از کبد می شود. همچنین بررسی های صورت گرفته در خصوص پاکسازی کبد با گانودرما ، نشان داده اند که این قارچ به عنوان یک آنتی اکسیدان قدرتمند عمل می کند و باعث کاهش آسیب های ناشی از استرس اکسیداتیو و همینطور کاهش التهاب در بافت کبد می شود.

مصرف فرآورده های قارچ گانودرما برای پاکسازی کبد

از آنجا که قارچ های ریشی سخت و تلخ هستند، بنابراین معمولاً به شکل عصاره، پودر یا کپسول مصرف می شوند. تمامی این فرآورده ها برای تقویت سیستم ایمنی مفید هستند. آنها همچنین به عنوان ضد التهاب قدرتمند و آنتی اکسیدان عمل می کنند. البته برای اینکه بدانید مصرف چه مقدار از فرآورده های گانودرما در روز برای شما کافی است. توصیه می کنیم حتما با یک متخصص یا کارشناس تغذیه مشورت نمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و طراح نیلو پلنت و عاشق گل و گیاه هستم . سوالی داشتید در کامنت ها یا پیج های اینستاگرام و تلگرام سایت بپرسید .